Асфалтова-смес

Асфалтови смеси

Ние сме фирма, занимаваща се с производството на асфалтови смеси по Български Държавен Стандарт – БДС EN 13108 – 1:2006/NA:2017, като можем да произведем всички такива. Базата ни се намира в гр.Ямбол, като се отличава с най-високо качество на изработка и поддръжка. Разполагаме с най-модерната, чиста и висококачествена газова база, която събира в себе си най-модерните технологии в производството на асфалтови смеси.

Разполагаме със сертификати за най-високо качество – ISO 9001:2015

Сертификат за опазване на околната среда – ISO 14001:2015

Сертификат за здраве и безопасност – ISO 45001:2018

Сертификат за енергийна ефективност – ISO 50001:2011

Асфалтът представлява смес от пясък, чакъл, натрошени камъни, меки материали и асфалт. В стандартния тест за проектиране на асфалтови смеси е установено, че необходимия процент асфалт може да бъде намален с увеличаване на плътността на сместа. Следователно добавянето на циментен прах, който има много фини и меки частици, подобрява ефективността на сместа, като запълва празнините. Също така, байпасният прах съдържа високи проценти сух варовиков прах и някои основни соли, които в природата намаляват пълзящия процент на асфалтобетона, засилват процеса на свързване и намаляват необходимия асфалтов материал, което е много желателно и препоръчително в горещ климат.

Асфалтовата смес е типично температурно чувствителен материал. Неговите механични и експлоатационни характеристики също ще се променят драстично с температурни колебания. Асфалтовата смес ще работи различно при различни температурни условия. Когато температурата е висока, вискозитетът на свързващото вещество ще намалее драстично, както и адхезията между агрегатите. Междувременно твърдостта на асфалтовата смес също намалява и при всяко повторно натоварване ще има голяма натрупана и постоянна деформация. Следователно, при високотемпературни условия, структурата на асфалтовата настилка ще има компресия и рутинг поради вискозитета на асфалтовата смес. Когато температурата се понижи, въпреки че силата на асфалтовата смес ще се увеличи, топлинното напрежение в асфалтовата смес също ще се увеличи. Понякога това ще надмине здравината на материала и ще причини термично напукване. Други бедствия върху асфалтовата настилка, като натоварена и тежка експлоатация, отразяващо напукване и т.н., също са пряко или косвено свързани с температурното състояние на асфалтовата смес. Пълното разбиране на характеристиките и моделите на температурните полета в структурата на асфалтовата настилка не само помага за точното прогнозиране на разпределението на температурата, но също така може да помогне за разбирането на механизма на бедствие на тротоара и определяне на силата на материалите за асфалтови настилки. В тази глава са разработени и въведени методи за прогнозиране на температурата на тротоара.

Рециклиране извън площадката през слоеве от тротоарни настилки

Три приложения могат да се използват за използване на циментовия прах през слоеве от тротоарни настилки. Първото приложение се занимава с подграждащия слой, второто приложение се занимава с основния слой, докато третото приложение се занимава с асфалтова смес, както ще бъде обяснено в този раздел.

Добавянето на 5–10% от циментовия прах подобрява характеристиките му и го прави по-хомогенно и трудно за износване, като издържа на натоварването.

Известно е, че варовикът се използва в основния слой (който се намира точно под асфалтовата смес) за настилка на пътя. Също така доброто свързване и липсата на празнини в този слой е от решаващо значение за поддържане на здравината и предотвратяване на утаяване и напукване. Следователно, поради своята мекота добавянето на циментов прах като пълнителен материал към основния слой, запълва празнините, образувани между „скалите“. Това спомага за увеличаване на плътността (тегло / обем) на този слой поради увеличаване на теглото и фиксиране на обема, подобряване на общите характеристики на свързване, особено ако са необходими основни слоеве с дебелина над 25 cm. Също така, липсата на празнини в основния слой предотвратява отрицателното въздействие на кисела канализация и подземни води, които работят върху напукване и утаяване на основния слой.